?>
فال ابجد      دیدگاه روز      زندگی لوکس      -      روز ۱۰۰      ساناخبر      روانشناسی      اخبار اقتصادی      ابجد      -      گلی شی      دانلود فیلم دوبله فارسی      ویپ چی      روز ۱۰۰      هفت ستاره      روز 100      سینما برتر      -      -      قیمت روز      بلوک سبک      -      قرص تاخیری      آموزش تعمیرات موبایل      *      +      -      *      +      استخر پیش ساخته      تراست ولت      ردیاب موتور      *      صرافی تتر      بروکر فارکس      +      خرید کتاب تاپ ناچ      +      *      تحلیل اتریوم      -      فیلم هندی      *      -      -      .      +      -      +      -      /      حواله وسترن یونیون      کربنات کلسیم      خرید ماینر      -      دکتر زنان مشهد      خرید لایسنس نود 32      کسب درآمد      خرید رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بهترین بک لینک     
صفحه‌ي اصلي سايت بايد شامل چه عناصري باشد؟  طراحي سايت و سئو طراحي سايت و سئو .

طراحي سايت و سئو

صفحه‌ي اصلي سايت بايد شامل چه عناصري باشد؟

صفحه‌ي اصلي سايت بايد شامل چه عناصري باشد؟

تصور نكنيد كه بازديدكننده‌ها حوصله مي‌كنند تا در سايت شما مو را از ماست بيرون بكشند، و در آن به گشت‌وگذار بپردازند. بيشتر آنها نهايتا چندثانيه به بالاي صفحه اصلي يا پيشاني وبسايت نگاه مي‌كنند و تصميم‌شان را درباره كل كسب‌وكارتان مي‌گيرند. كه طراحي سايت فروشگاهي شامل اين موارد اصلي است. 

به همين خاطر، طراحي سايت براي صفحه اول اولين موردي است كه هنگام طراحي مجدد وبسايت و برندسازي ديجيتال مشتريان خود به آن توجه مي‌كنيم. ايده و نمونه طراحي سايت صفحه اول سايت كم نيست (اتفاقا نقشه براي اينكار بسيار زياد است)، اما چند عنصر هستند كه نمي‌توان صفحه اصلي را بدون آن تصور كرد.

 

پيام اصلي

پيام اصلي اولين چيزي است كه كاربر در صفحه اصلي مي‌بينيد. اين پيام‌ها نه تنها بايد گيرا، كوتاه، صريح و در جهت پيام اصلي برند باشند، بلكه بايد چشم‌نواز هم باشند. در Homepage اين بخش معمولا با تيتري بزرگ، توضيحي مختصر، CTA و يك تصوير (كه به جذابيت بصري مي‌افزايد، اما حواس را پرت نمي‌كند) نشان داده مي‌شود.

در طراحي صفحه اول سايت، پيام اصلي همان‌چيزي است كه در مرحله اول كاربر را متقاعد مي‌كند تا در سايت شما بماند، و فورا روي Back كليك نكند. پس از جلب توجه، پيام اصلي بايد در چندثانيه اول حضور كاربر در صفحه، ماهيت و هدف كسب‎وكارتان را به او منتقل كند.

براي اينكه اين اتفاق بيفتد، پيام اصلي بايد سريعا توضيح دهد كه شما (به عنوان يك شركت) كه هستيد، چه مي‌كنيد، و مهمتر از همه اينكه آيا مي‌توانيد نياز(هاي) او را به عنوان مصرف‌كننده برطرف كنيد يا خير.

اين بخش بايد با دقت طراحي شود تا براي شما نزد كاربر اعتبار و اعتماد بخرد، و او را به انجام اقدام مدنظرتان ترغيب كند. پيام اصلي، شاه‌كليد «تبديل» در سايت شماست؛ و توانايي آن براي ترغيب بازديدكننده براي پر كردن فرم، تماس با شركت و … گامي مهم در توليد سرنخ است.

در نهايت، پيام اصلي در طراحي صفحه اول وب سايت بايد متمايزترين و مرتبط‌ترين اطلاعات را براي برآوردن هدف (Intent) كاربر برآورده كند. مثلا اگر يك شركت نرم‌افزاري هستيد كه از وبسايت‌تان به عنوان محرك برندسازي و فروش استفاده مي‌كنيد، پيام اصلي شما بايد بر معرفي نرم‌افزارتان و فروش متمركز باشد.

مي‌بينيد كه تا فردا مي‌توانيم درباره اهميت اين قسمت در طراحي صفحه اول سايت و ريزه‌كاري‌هاي خلق آن صحبت كنيم!

آموزش طراحي صفحه اول سايتنمونه يك وايرفريم براي طراحي صفحه اول سايت

بلوك محتواي اصلي

اين بلوك محتوايي را توصيف مي‌كند كه بلافاصله پس از پيام اصلي شما مي‌‎آيد، و مي‌تواند اهداف مختلفي داشته باشد. اما در بيشتر مواقع، اين بخش در طراحي صفحه اول وب سايت بايد پيام اصلي را تقويت كند، و همزمان محتواي متمايزتري هم ارائه دهد، مثلا اينكه چه چيزي شما را از رقبا متمايز مي‌كند و چرا شما انتخاب بهتري هستيد. (در بيشتر سايت‌ها، اين بخش روي همين موضوع ريز مي‌شود)

در سايت‌هاي ديگر، اين بلوك مانند توضيحي براي پيام اصلي عمل مي‌كند و اعتبار برند را نشان مي‌دهد، تا مشتريان بالقوه بتوانند به خدمات آنها اعتماد كنند. اگر يك سايت شركتي داريد كه در آن فروشي اتفاق نمي‌افتد، در بلوك محتواي اصلي مي‌توانيد درباره ماموريت‌تان و ارائه پيش‌زمينه‌هاي ضروري صحبت كنيد.

 

معرفي كوتاه محصولات و خدمات

وقتي كاربرها به طرف بخش‌هاي بعدي اسكرول مي‌كنند، موثرترين راه براي جذب آنها به سمت پايين قيف فروش، مرور كلي محصولات/خدمات شماست. بازديدكننده‌ها مي‎خواهند اطلاعات مفيدي را براي حل مشكل‌شان پيدا كنند.

به همين خاطر، وجود بخشي براي معرفي و ارائه پيشنهادات شركت شما در طراحي صفحه اول سايت ضروري است. اصلا دليل حضور كاربرها در سايت شما هم همين است. آنها مي‌خواهند درباره محصولات و خدمات شما بيشتر بدانند.

مانند باقي عناصر، اين بخش هم مي‌تواند به شكل‌هاي مختلفي در طراحي صفحه اول وب سايت ايجاد شود. رايج‌ترين شكل آن، كه احتمالا آن را زياد ديده‌ايد، استفاده از المان‌هاي گرافيكي و توضيحي مختصر براي لينك به صفحات مربوطه است. برخي هم مايل‌اند بصري‌تر كار كنند، و سراغ عكس‌ها و كاتالوگ‌ها مي‌روند.

اين بخش به ويژه در طراحي سايت‌هاي اهميت دارد كه دسته‌بندي محصولات‌شان زياد است، يا خدمات متنوعي دارند كه نمي‌توان آنها را در پيام اصلي يا بلوك محتواي اصلي خلاصه كرد. هدف اصليِ اين بخش آن است كه كاربر سريعا به درك كاملي از قابليت‌هاي شركت برسد، و اطلاعات ضروري درباره هر بخش را كسب كند.

صفحه ي اصلي سايت بايد شامل چه عناصري باشد؟نمونه طراحي صفحه اول سايت و بخش‌هاي مهم آن براي نمايش در تبلت

بلوك ايجاد اعتماد

تقريبا مهم نيست در چه زمينه‌اي فعاليت مي‌كنيد، B2B هستيد يا B2C و …، در طراحي صفحه اول سايت خود بايد بخشي مشخص براي اعتمادسازي داشته باشيد. اين بلوك مي‌تواند انواع محتوا و تستيمونيال‌ها را در خود داشته باشد، از جمله شهادت‌نامه مشتري، بررسي محصولات، لوگوي همكارها و مشتريان، انجمن‌هاي تخصصي، جوايز، رويدادها و …

اگر محصول مي‌فروشيد يا خدماتي ارائه مي‌دهيد، انتشار نظرات به‌ويژه در صفحه اصلي (يا حتي صفحه هر محصول/خدمات) فوق‌العاده مفيد است. اين بخش براي مجموعه‌هايي كه با خدمات حساس يا محصولات پيچيده سروكار دارند، مهم‌تر هم مي‌شوند.

وقتي اين بخش را در طراحي صفحه اول وب سايت لحاظ مي‌كنيد، تقريبا به طور قطع متوجه خواهيد شد كه آيا ايجاد اعتماد بازديدكنندگان را به مشتري تبديل مي‌كند يا خير؛ و پرفورمنس سايت را بالا ببريد. مطمئن‌ايم همين حالا هم از تاثير نظر مشتري‌هاي قبلي از مشتريان بالقوه مطلع‌ايد؛ پس حتما افزودن اين بخش را مدنظر داشته باشيد.

نكات مهم در طراحي صفحه اول سايتنمونه طراحي صفحه اول وب سايتِ يك آژانس ديجيتال ماركتينگ

فراخواني براي اقدام

طراحي صفحه اول سايت بدون Call to Action يا همان CTA اصلا نمي‌توان تصور كرد. هر صفحه وبي كه ساخته مي‌شود، حداقل بايد يك فراخواني براي اقدام داشته باشد. اين بخش(ها) بازديدكننده‌ها را به انجام كارهاي لازم براي تبديل شدن به مشتري هدايت مي‌كند، و از مهم‌ترين مراحل تبديل سرنخ است.

در كمال تعجب، بسياري از كسب‌وكارهاي كوچك و شركت‌هاي B2B به اين نكته در طراحي صفحه اول سايت توجه نمي‌كنند. وجود يك CTA در پايين صفحه اصلي، مانند حسن ختامي است بر تمام اطلاعات يادشده كه كاربر را به تعامل ترغيب مي‌كند.

البته اين بخش مي‌تواند در بخش بالايي و پيام اصلي هم گنجانده شود. در چنين حالت‌هايي CTAها معمولا كاربر را به تماس با شركت، كسب اطلاعات بيشتر درباره محصولات/خدمات دعوت مي‌كنند. در سطوح حرفه‌اي، اين بخش‌ها چكيده‌اي مختصر و مفيد از مزيت، پيام برند، خدمات به مشتري و حتي رضايت او در آينده هم مي‌شود.

نهايتا كاري كه CTA مي‌كند، اين است كه تمام عناصر صفحه اول وب سايت را در يك پيام متني-بصري كوتاه و البته جذاب خلاصه مي‌كند، طوري كه كاربر نتواند ناديده‌اش بگيرد. مثلا CTAهاي سوالي، به نوعي كاربر را وادار مي‌كنند تا دنبال پاسخ باشد؛ و به كمك طراحي هوشمندانه و محتواي گيرا، نشان دهد كه پاسخ در آستين همين برند است.

فراموش نكنيد كه كار اين بخش در طراحي صفحه اول وب سايت تنها افزايش نرخ تبديل سرنخ‌ها نيست. اين دكمه‌ها مي‌توانند كاربران را به اطلاعات مفيدتر يا صرفا يك قدم جلوتر هدايت كنند. اگر قيف فروش‌تان طولاني است، احتمالا شما هم به چند لندينگ (بدون اشتباهات طراحي صفحه فرود!) و CTA احتياج خواهيد داشت.

ايده براي صفحه اصلي سايتنمونه هوم‌پيجِ يك سايت شركتي ديگر

نكات مهم در طراحي صفحه اول سايت

تا اينجا صفحه اول را به مهمترين اجزايي كه بايد داشته باشد، شكستيم. اينجا مي‌خواهيم به نكات مهم در طراحي صفحه اول سايت بپردازيم.

ساختار، طراحي و محتواي هوم‌پيج شما بايد در راستاي چهار هدف اصلي باشد:

 

تاثير اوليه خوبي داشته باشد

براي بيشتر كسب‌وكارها، صفحه اصلي پربازديدترين صفحه وبسايت است. در نتيجه، بيشترين مسئوليت را براي معرفي سازمان‌تان بر عهده دارد. پس مطمئن شويد همه‌چيز سر جاي خود قرار دارد، لحن برند بي‌نقص است، پيام واضح است، اعتماد ايجاد مي‌شود، و صفحه از نظر زيبايي بصري چيزي كم ندارد.

 

راه را براي صفحات ديگر هموار كنيد

هرچند First Impression به عهده صفحه اول است و اهميت زيادي دارد؛ اما معمولا نمي‌تواند همه هندوانه‌ها را بلند كند (مخصوصا در فروشگاه‌ها).

طراحي صفحه اول سايت بايد طوري باشد كه تصوير واضحي از كل سازمان شما ارائه دهد، اما بايد فضاي كافي براي بازديد كاربران از باقي صفحه‌ها هم ايجاد كند. فقط در اين حالت است كه مي‌توانيد تصوير “كاملي” از كسب‌وكارتان ترسيم كنيد، و البته كاربران را به انتهاي قيف فروش بفرستيد.

منو و ناوبري (Navigation) سايت شما بايد بسيار هوشمندانه طراحي شود؛ طوري كه هم كاربران بتوانند راه‌شان را راحت پيدا كنند (بدون اينكه در لايه‌هاي عميق سردرگم شوند)، هم در راستاي SEO سايت‌تان باشد. انكرتكست‌هاي لينك‌ها هم بايد واضح و كوتاه باشند.

نكات مهم در طراحي صفحه اول سايتطراحي صفحه اول سايتِ شخصيِ يك طراح محصول

اعتبار را نشان دهد و اطمينان ايجاد كند

وقتي توضيح مي‌داديم صفحه‌ي اصلي سايت بايد شامل چه عناصري باشد، مفصل درباره اهميت اين بخش صحبت كرديم.

يك صفحه اصلي منسجم كه پيام مشخص و مختصري دارد و به نگراني‌هاي مخاطبان مي‌پردازد (مثلا با ارائه ضمانت، تستيمونيال‌ها و …)، در اعتمادسازي فوق‌العاده عمل مي‌كند. اما وقتي پيام‌هاي مبهم يا ضد و نقيضي را مخابره مي‌كنيد، يا در صفحه اصلي از كاربر مي‌خواهيد چندكار را انجام دهد، بايد منتظر عواقب آن هم باشيد.

 

به كاربر بگوييد چكار كند (تشويق به اقدام)

طراحي صفحه اول وب سايت شما بايد در خدمت هدايت كاربران به كاوش و تعامل بيشتر باشد. هدف Homepage مشخص باشد؛ هم براي شما و هم براي كاربر. از آنجا به بعد بايد سعي كنيد با توليد محتواي متني و بصري مناسب، او را به انجام آن هدايت و تشويق كنيد. در ضمن رعايت اصول سئو سايت نيز بدين منظور بسيار مهم و حياتي است. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۵:۴۴ توسط:خداپرست موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :